5 Kebaikan Vitamin C Untuk Cantik

Leave a Comment
Dari semasa ke semasa, kita dengar pakar menyanyi dengan memuji vitamin C. Mengapa begitu sangat penting? Nah, Rianna Loving, pengasas jenama penjagaan kulit organik ORGO Kecantikan, kata nutrien yang bertanggungjawab mewujudkan dan mengekalkan kolagen-yang "gam yang memegang badan bersama-sama." Secara khusus, antioksidan ini menguatkan pembuluh darah dan memberi keanjalan dan kekuatan kulit.

Walau bagaimanapun, vitamin C adalah larut air. Maksudnya: Badan anda tidak menyimpan atau mengumpul ia. Sebab itulah pengambilan harian adalah sangat penting, kata Pengasih. Tidak yakin? Lihat bagaimana dos harian vitamin C boleh meningkatkan rambut anda, kuku, dan kulit:





Ia Menggalakkan Kesihatan Rambut

Vitamin C adalah salah satu nutrien yang paling berkesan untuk membantu membesar dan menguatkan rambut, kata Cinta. Untuk memberi anda kunci dos penting vitamin C, campuran kentang separa masak manis, setengah cawan daripada gooseberries, tiga strawberi, setengah kecil lada loceng merah sehingga anda mendapatkan campuran licin berkrim. Selepas itu sapukan pada kulit kepala dan rambut anda. Tinggalkan topeng selama 15 hingga 25 minit, kemudian bilas dengan air suam.

Ia Menjadikan Anda Lihatlah (Dan Feel) Lebih Bertenaga

Dalam diet anda, vitamin C memainkan peranan penting dalam penyerapan besi-besi dan menyumbang kepada kecantikan anda secara keseluruhan dan kesejahteraan, kata Elisa Zied, pengarang muda Minggu Depan: Rx Ultimate anda untuk Reverse Jam, Tingkatkan Tenaga dan Lihatlah dan Rasa Muda dalam 7 Hari. "Apabila anda mengurangkan simpanan zat besi anda, anda boleh membangunkan anemia dan pengalaman keletihan dan kelemahan," kata beliau. "Itu sudah tentu tidak akan membantu anda kelihatan dan rasa nyaman atau bertenaga."

Ia Menggalakkan Pertumbuhan Kuku

"Vitamin C membantu mengekalkan integriti kuku kami dengan mengukuhkan kulit kita, tisu penghubung, tulang, dan dinding saluran darah," kata Cinta.

Ia Membantu Mencegah Hangnails

Oleh kerana vitamin C menguatkan kuku dan membantu mereka berkembang, ia juga boleh mencegah hangnails. Meminum vitamin C adalah laluan yang terbaik untuk kesihatan kuku optimum, jadi pastikan anda makan buah-buahan sitrus kerap.

Ia wad Off Tanda-tanda Penuaan

Satu kajian 2007 yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita pertengahan umur yang mengamalkan lebih banyak vitamin C daripada sumber makanan muncul untuk mempunyai sedikit kedutan dan kekeringan kulit kurang. Pakar mencadangkan bahawa vitamin C mungkin melambatkan tanda-tanda penuaan disebabkan oleh radikal bebas.

Bagi yang kaya dengan vitamin C facemask, satu campuran kiwi dan setengah cawan betik, dan memohon campuran ke muka anda. Selepas 15 hingga 20 minit, basuh dengan air sejuk.





Next PostNewer Post Home

0 comments:

Post a Comment