Kesan-kesan buruk jika masalah jerawat anda dibiarkan

Leave a Comment
Jerawat ni perkara biasa. Perubahan hormon.Lama lama nanti hilang la. Jika anda berfikiran sebegitu.. fikir sekali lagi..Adakah anda mahu terus dihina, dipandang serong oleh kawan-kawan, masyarakat dengan muka anda yang teruk?


Kesan-kesan buruk jika masalah jerawat anda dibiarkan begitu sahaja adalah seperti:

1.Wajah anda kelak akan dipenuhi dengan parut (scar) berbentuk lubang, bintik hitam dan berbenjol-benjol. Jangan terkejut jika ada ‘suara-suara sumbang’ yang menggelarkan muka anda seperti kawah di permukaan bulan!

2.Berasa malu untuk bertentang mata lebih lama dengan orang lain.

3.Rasa rendah diri untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius bersama orang lain berlawanan jantina.

4.Kurang keyakinan untuk berkenalan dengan lebih ramai rakan-rakan baru. Anda dianggap bagaikan ‘anti-social’.

5.Masa depan dalam bidang kerjaya akan kurang cerah. Anda sedar, kebanyakan pekerjaan pada masa kini memerlukan pekerja yang mempunyai penampilan yang menawan. Memang ini suatu realiti, jangan anda terkejut jika ada majikan yang ‘pilih kasih’ untuk memberi peluang lebih cerah kepada mereka yang memiliki wajah yang cantik dan bersih berbanding yang kurang menarik. Inilah hakikatnya.

6.Jika anda masih mencari pekerjaan, lebih sukar untuk ‘memikat’ hati penemuduga untuk mengambil anda bekerja oleh kerana wajah anda yang kurang menawan (akibat dipenuhi dengan jerawat).

7. Anda akan mengalami tekanan perasaan dan kemurungan akibat wajah yang tidak secantik rakan-rakan anda yang lain. Kadang-kala anda rasa sangat cemburu, dan berkata dalam hati, “Kenapa lah nasib aku macam ni.”




Mahu memiliki wajah yang kembali berseri seperti wanita ini?

Jom Cantikkan diri anda,.

Bagaimana???

SMS/Whatsapp saya di 013-3612717 jika anda mahu muka yang bebas jerawat yang mengganggu kehidupan anda






Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment